When in Rome...

Ingen, som känner mig ganska väl, har väll missat att jag älskar Italien... Landet, språket, kulturen, historien, maten... Till och med citat om landet gillar jag. Som till exempel det här om Rom: When in Rome, do as the Romans. Vilket jag tycker passar bra in på även Åre. When in Åre, do as Åre-borna. Åk skidor! Och för att göra saker, måste man lära sig. Och vart lär man sig inte åka bättre skidor, än i skidskolan?
Vi har det väldigt lugnt här i skidskolan i Björnen. Och hur mycket jag än ÄLSKAR att dammsuga Snöflingeklubben, där jag är på förmiddagarna - själv -kom och hälsa på om du bor i Åre, tycker vi det är roligare med elever! Går du i skidskolan kommer du lära dig saker som gör din åkning roligare, snabbare, effektivare och säkrare, både för dig själv och för andra. Dessutom kommer du ha jäkligt kul! Dyrt är det heller inte, kommer du dessutom upp som student, har du precis som på många andra ställen, rabatt!

 Många verkar idag ha uppfattningen om att det bara ska gå snabbt i backarna. Som killarna jag satt bredvid i liften igår, under kvällsskidåkningen. "Fan va ja åkte fort ner, jag tror inte jag svängde en enda gång! Det är så mycket folk som svänger och håller på med sån där onöding carving..." etc.. Jag fick nästan bita mig i knytnäven, där jag satt i civila kläder...4 kaxiga skåningar, och så var man på gott humör! =)

Cissi är fortfarande på utbildning Steg 3. Duktiga hon! Under tiden har jag fått ta hennes plats i formationen som vi kör, i vår asgrymma Skishow (ikväll kl. 20.00 i Vargen i Björnen, kom och kolla om du är i Åre!) Formation är riktigt skojj. Dock väldigt svårt i flack backe...Och Vargen är inte direkt svart. Men kul är det! Just nu är vi 3 stycken i vår formation, så jag funderar på att vara med i den andra också...Förutom formationer kör vi bland annat Outriggers, Adam och Jaik kör en så kallad dubbelskida, Hanna ska slå kullerbyttor - med skidor på, några grabbar ska hoppa och trixa på skidor, bräda och telemark. Telemark är för övrigt en diciplin Alex ska uppvisa, så kom och kika om du aldrig sett det förr! Som avslutning släcker vi hela backen, och alla skidlärare susar ner som en lång orm för berget, med pannlampor på huvudet...Jag var huvudet förra veckan, och var alltså först ner. Det såg jäkligt coolt ut! Och nu har vi tränat ännu mer, så idag kommer det vara ännu häftigare! =D Kom kom kom och titta!

Myran

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0