sammanfattning

Sammanfattning av flera dagar, ja så blir det när man är dålig på att uppdatera bloggen. Än så länge är det bara My som visat prov på riktiga bloggtakter. Jag ska bli bättre!

Som sagt såg vi Hoffmaestro på Bygget i torsdags. Spelningen var bra! Det var mycket folk, svettigt och mina skor fick sig en ordentlig ölinpregnering - är inte det en äkta konsert så säg;D

Fredagen blev en återhämtningsdag. Vi kollade film, gjorde potatistryck och poppade popcorn i snöflingeklubben.

Kvällen bjöd på pizza, film och en liten överraskning. När jag kom hem halv tolv hade jag en konstig känsla. Av någon anledning kollade jag på mitt jobbschema och såg att jag skulle jobba dagen efter (samma dag om man ska vara exakt). Fick ge upp alla planer på egenåkning, var mest glad att jag kollat schemat.
Det blev dock en mycket lugn dag eftersom jag inte hade en enda lektion, det var ingen som ville åka skidor med mig. Istället ägnande jag tiden åt att städa, tömma sopor och annat skoj.

Jag hann även slänga i en tvätt. Nu har jag däremot ett problem; Knappen som ska öppna luckan till tvättmaskinen strejkar och mina stackars handdukar ligger fortfarande kvar i tvättmaskinen (idag söndag). "Dom kommer inte ut" Så imorgon ska jag gå till vaktmästaren och se om han kan lösa problemet. Tur att jag inte slängde in alla mina handdukar!

På kvällen var vi ett gäng som drog till Holiday och bowlade. Riktigt kul! Det blev ett antal vadslagningar under spelets gång. Vet inte riktigt hur det slutade men jag måste kanske åka Vasaloppet. HAHA
Tur att jag ska köpa längdutrustning i veckan så jag hinner träna lite i så fall.

På kvällen lagade vi tacopaj och under matlagningen lyckades jag bränna mig inte mindre än TRE gånger! Tror inte jag ska vistas i kök mer, men gott blev det till slut iallafall.

På förmiddagen fick jag ett sms av Lisa "Är tjejerna sugna på kladdkaks-fika?" Och det är klart vi var. Så nu är mitt, Mys och Lisas första bloggmöte avklarat.
På mötet åt vi som sagt kladdkaka (mycket god Lisa!), kollade på foton och snackade skit. My gjorde en hysteriskt rolig imitation av drottningen och Lisa fick den chockande informationen att en nyhets-sketch som vi såg igår (som hon sedan mått lite dåligt över) inte var sann.

Självklart glömde jag min vetevärmare/riskudde/värmekudde hos killarna på torpet. Njut av den ordentligt för jag kommer snart och hämtar den!

Nu är det dags för mig att sova, ladda inför en ny arbetsvecka. Självklart blir det varmare nu i veckan, lagom till att jag börjar jobba ute igen, PERFEKT TAJMING.


Take care!
Cissi

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0