Myrans senaste två dagar

Hej igen,
jag insåg snabbt att min rumskamrat, Emma, nog inte skulle bli så förtjust om jag satt och lyssnade på intervjuerna i värdskapsutbildningen, då hon nu gått och lagt sig. För nej, jag har inga hörlurar till datorn..Så jag tänkte göra lite nytta och uppdatera er om mina senaste dagar.

I förrgår, Söndags, tog jag en lång underbar sovmorgon. Ställde klockan på halv 10, snoozade ett bra tag, tog tid på mig med frukost och allt sånt härligt.
Vi kom inte ut  i backen förän vid 12, men då åkte i alla fall jag, Martina, Johan, Therese, Tove och Emma från Björnen till Rödkullen via(håll i er nu!): Lokatten-liften, Vargen-liften, Högås-liften(där det var typ 10 minus mer än i resten av Åre), WC-liften, Bräcke-liften. Ni kan ju nu själva räkna ut vilka backar det blev. När vi kom till Rödkullen blev jag stolt som en kycklingmamma när jag fick duktiga Martina, som inte åkt skidor på många, många år, att hoppa i båda hoppen! Bravo Martina! Det var där och då någonstanns som jag försökte få alla att kalla Martina för Dryan (Dry Martini........). Vet inte om det gått hem än. Vi försöker också få till det originella smeknamnet Uffe på Therese (Lundell i efternamn..)

Efter våra hoppsessions frös några tår, så gänget gick in, jag mötte Tore, och fick även med mig Gustaf, min roomie från förra året, ut på ett par åk. Vi åkte upp en bit, och lyckades hitta små gobitar på vägen ner till Rödkullen. Ett par åk blev det, sedan, när jag och Tore stod på toppen av Rödkulleliften, insåg vi att vi var tvugna att ta oss till Tottliften - på 10 min. Vi hann dit på 8, men då vägrade de släppa upp oss. Men 8 min från Rödkulleliftens topp, till Tottliften Dal??? Jag tycker vi var grymma! Men eftersom vi var tvugna att komma hem till Björnen, och det inte finns några kända skidvägar ner till skidbussen från Tottliften, fick vi skjuts av världens snällaste pistörer (Mats som räddade mig efter en förfärlig hjärnskakning förra året, och Tommy) (Tack, kommer aldrig glömma!) upp så vi kunde ta vägen ner förbi Fjällgårn. När vi stod i Stjärnbacken insåg vi att vi hade en halvtimme på oss tills bussens avfärd, så vi åkte in vid (?) Hyddan och tog en öl. Träffade Freddie, som jag faktiskt var på min första Åre-resa med, 4 år gammal.
´
På bussen bestämde vi oss för att köra den världsberömda söndags-kvälls-skidåkningen i Björnen. Men först hem till Tore för att bli bjuden på Spaghetti Carbonara (självklart med inblandning av undertecknad), skidfilmschill och till och med en tupplur. Sedan var det dags för skishow-träning och liftåkning i Björnenliften.
Efter spektaklet, där jag och Tessan blev masters på att snurra fort, var det dags för myskväll.
Lisa hade bjudit in till kladdkakekväll. Herregudminjesusihimmelen så gott det var! Det var ett tag sen jag, Lisa och Cissi fick lite tid för oss själva, det var härligt!

Sen gick jag hem. Hemma var det låst. Nyckeln hemma. Inne. Inne i huset som var låst. Gick upp på Stora och väntade på att Underbara Emma skulle komma och låsa upp. Tjejerna hade lånat en film av mig, Dirty Dancing, och då kunde jag ju bara inte gå hem. För oj oj oj vad roligt det är att se den filmen med andra tjejer...
Efter många om och men och pratstunder kom jag i säng vid 2! Men det var det värt det. Bästa dagen hittills på säsongen!

Måste bara säga, att det här också var dagen jag fick pressa mina julklappsskidor (Fischer Progressor 9+, årets modell <3 <3 <3) ordentligt. Jag nästan grät av lycka när dagen var slut. Jag ÄLSKAR de skidorna! De är underbara, fantastiska, makalöst otroligt asbra! Tack Mamma och Pappa för Världens Bästa Julklapp!


Idag...Tre lektioner, tre väldigt roliga lektioner! Hade många barn som gått i min grupp förra året. Därbland en rysk kille, ascool, vi pratade franska och engelska, och han var, typ, 10. Coolt ju! Världens minsta, godaste portion viltskavsgryta till lunch, sen två killar till, massa skog och lek. Hem, trodde jag hade bråttom, men såg fel med en timma...Gick upp till Stora, somnade på soffan & njöt. Sedan till WM:8an för kvällsskidåkning och Skishowträning.
Norsksväng, Charleston och Crabwalk, Outrigger, Schweizerkors och snurrar. Kul kväll!
Speciellt när vi löste upp vår formation i "Bästa Svängen, Hökarängen" ner för sista biten på Lundsrappet. Återigen, skidorna är grymma, satt perfekt i ett halvisigt Lundsrappet. Körde kortsväng brantaste biten, där det ser ut som om backen lutar ut ovanför en, när man står en bit ner, bara för att prova dem. Jag började skratta av lycka, skidorna är så....Bra! Jag vill vara ledig.....



"Så nu sitter jag här..På ett ungkarlshotell, i en främmande, skrämmande stad..." Jag har lyssnat på bra musik idag...Trött. Jag är bara så trött...Borde sova nu. Tog på mig att ta Fias morgondukning av barnbacken, för att hon ska slippa vänta i skidskolan en timma sen, innan jobbet...Så nu ska jag gå upp en timma tidigare i morgon...Eh...Vet inte riktigt hur jag tänkte där men....Vad gör man inte för sina vänner va?



Nu måste jag sova...Lite bilder bara!

Over and out// Myran

Taggad inför söndagens åkning på nya skidorna!


Tore bjöd på middag...


Vi var väldigt ensamma på kvällsskidåkningen...


Kommentarer
Postat av: Mimmi

Så GLAD jag blir att du trivs så bra med skidorna!!

Jätterolugt att läsa :)) Jag måste få testa dem nästa gång jag kommer upp!! Allt som allt, roligt att läsa, roligt att allt är så bra & att så många roliga saker dig hela tiden!

Kram & puss!! Älskar dig gumman!

Mamma

2010-01-12 @ 14:03:57
URL: http://www.aventyrenso.se
Postat av: P

:)

2010-01-12 @ 20:35:37
URL: http://wwwaventyrensose.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0