Myrans första inlägg

Hej Allihopa! (för jag hoppas många kommer läsa den här bloggen)
Jag blev just överlycklig, eftersom de sänder "My Friend Is A Pro" på TVÅre. Den låten sammanfattade slutet på förra säsongen.. Den gick 24/7, på Nybovägen där vi bodde, på alla fester, vi till och med beställde hem tröjor(jag och Lasse i alla fall)...Bra låt, bra film!

Men det är inte det den här bloggen ska handla om...Den ska handla om livet som skidlärare i Björnen... Det blev, inte helt otippat kanske, Jag (My), Lisa och Cicci Wilander som skapade den här bloggen. Det kanske kommer lite gästspel framöver, men det är vi tre som i veckor har planerat, gjort ritiningar, diskuterat...Äh, det är vi tre som snackat om en blogg helt enkelt..

Jag bor med Ingrid (skilehrer) och Emma (liftwaffe) på Lilla Blåkulla i Björnen.
Lisa bor med Tove (liftwaffe) på garaget 2, och Cicci med Sara och Karin (stügvaerdar) på garaget 3.
Vi kommer säsongen 09/10 jobba som skidlärare i Björnen. Och fan va kul vi ska ha!

Vi lär langa upp lite kul citat, här kommer eett från Ciccis dag i Snöflingeklubben (typ som dagis på snö för barn från 2 år och uppåt ...?)
Martina: Vad säger man när man ska rida? (med hoppla i åtanke...)
Sofia 3 år: Håll i dig pappa!

Idag och igår var jag ledig. Jag jobbade måndag-söndag förra veckan. I Helgen kände jag mig inte som den snällaste skidläraren, när jag tvingade barnen vara ute...Men Tore och jag veknade och gick in med våra Snögubbar i 20 minuter. Ungarna grät och frös, och vi anade vita fläckar. Så vi gick in och njöt lite av värmen...

I söndags gjorde vi Dippan för första gången. Alla hade jättekul, utom jag, som inte längre tycker det är kul att dansa till "Är det det här du kallar kärlek"..Dessutom verkade alla vara ett huvud kortare än jag (och jag är inte lång!) samt att alla killar sprang omkring i klungor och såg ut att vara överlyckliga för att de kommit in på krogen för första gången... Men jag antar att jag kanske bara var trött..

Alltså ledig, men igår hade vi möte inför skishowen som kommer äga rum i Björnen under familjeveckorna. sjuk som jag är, åkte jag och Martina till Dahlboms för konferens och för att försöka styra upp ett schema för showen.
Idag åkte jag vid lunchen till Rödkullen och bytte jacka och åt lunch med folket där..Avundades deras lunchrum lite...

Nu sitter jag och Lisa och laddar med skålhett té. Det känns lite som om vi går mot förkyldningstider. Jag har inte varit sjuk sedan förra säsongen, så det känns rätt bittert.. Men det blir snart bättre jag har laddat med c-vitamin, te och frukt! Det blir nog bra ikväll. För alla er som laddar inför Skidlärarexamen i år, eller kanske nästa, kommer skidlärarna ikväll åka i Duved och Kicki kommer där ge alla en update på hur de ligger till. Det är ett hett tips! Jag ska dock försöka bota mig själv =)

På torsdag är det Hoffmaestro på Bygget...Och jag är så sjukt taggad! När vi var där förra veckan fick jag en affisch som nu sitter ovanför min säng...Sjukt taggad!

Nu måste jag sätta på en kanna te till...Hej svejs!
Myran

Kommentarer
Postat av: Mimmi

Kul med en blogg :))

Krya på dig My..RAN ;)

Puss puss

2010-01-05 @ 19:34:40
URL: http://www.aventyrenso.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0