första riktiga

Nu är det dags för mitt (Cissi) första riktiga inlägg!

Som ni läst i Mys tidigare inlägg kommer den här bloggen handla om vad som händer under vår säsong som skidlärare (därav namnet "Vad hände där") i Åre, Björnen.

För er som inte är uppdaterade på väderfronten kan jag berätta att en arktisliknande kyla har nått Åre. Igår visade termometern -29,9 grader i byn! Vi i Björnen har det dock aningen varmare, bara runt -22.

Jag har prickat in den perfekta veckan att jobba i Snöflingeklubben. Snöflingeklubben är som ett dagis för barn som inte går i skidskola.
En dag där kan se ut så här:
9.00- öppning och barnen droppar in
10.00- samling, vi  gör något gemensamt ex skattjakt
11.00 fruktstund
11.15-12.00 utomhusaktivitet (om det inte är för kallt) ex pulka
12-13 lunchstängt
13-14 barnen kommer tillbaka efter lunch
14-15 bak, denna vecka har vi bakat kladdkaka, hallongrottor och gjort pannkakor
15-16 utomhusaktivitet (om det inte är för kallt)

Det perfekta med att vara här denna vecka är att det just har varit "för kallt". Vi har visserligen varit ute lite varje dag men oftast inte längre än 30 minuter. Istället har vi myst, spelat spel, lagt puzzel, haft skattjakter, pysslat och framförallt bakat. Snöflingeklubben is the shit när det är kallt!

Idag hade vi indian-tema. Alla barnen fick göra fjäderhattar och belv målade. Även jag och Martina (som jag jobbar med) var utklädda, bild kommer. Vi jobbar efter mottot "har vi kul har barnen kul" & OM vi har;D

Vill bara tillägga hur grymma jag tycker alla skidlärare är som går ut och ger allt i kylan ! Och jag menar det verkligen!

Igår trotsade jag kylan när jag var på kvällskidåkning i Duved. Fick massa feedback på min åkning så nu jag mycket att tänka på i svängarna(:

Med klara besked (?) i form av detta sms fick vi idag veta att internutbildningen blev inställd pga kyla:
"Hej hej! Internutbildningen ikväll utgår ej.. Liften går så vi vi skiter i den och åker till holiday club och badar och bastar direkt efter mötet. Ta med badkläder.."
Jag, Martina och två av våra praktikanter hade lite problem att tolka budskapet. Det slutade iaf med att internutbildningen utgick, liften inte gick och att vi badade och bastade på Holiday...

Nu har jag och Lisa käkat köttfärsås och snabbmakaroner. Sena middag har blivit lite av en vana här uppe.
Vi laddar nu inför morgondagens spelning på Bygget. Scenen kommer intas av Hoffmaestro och det ska bli riktigt kul att se om dom är lika grymma som när jag såg dom i somras på Mosebacke...

Kommentera gärna allt vi skriver, annars tröttnar vi antagligen:P 

nattinatti
//Cissi

Ps. Mysan, jag stavar Cissi med s;D

Kommentarer
Postat av: ellen

Hoffmaestro, vad nice!!! :D

2010-01-06 @ 23:04:40
Postat av: Anonym

Hej! Det låter sjukt kul Cissi! Saknar dig och skidorna på fötterna. Dock har även vi sjukt mycket snö här hemma så vi kan faktiskt åka lite på längden. Inte lika roligt dock. Lycka till med barnen! Kramar från gotlandsborna

2010-01-07 @ 10:51:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0