Lat Lördag

Kylan har fortfarande Åre i ett hårt grepp. Jag fick ett halvt förtvivlat sms av Cissi igår kväll, som kommit på att hon skulle jobba idag. Hon hade planerat in en dag i backen, solo, privat, ledig. Men det blev istället till att jobba. Men, det är pengar! Och det är dessutom väldigt sällan vi jobbar helg. Det är rätt kul faktiskt!

Igår åkte jag och Pilly till Parkvillan och åt middag. Skidlärarna har ett juste deal där med Calle och Viktor. Det var inte så mycket folk igår, Duvedsgänget hängde dock i bastun, så vi blev kvar ett tag. Sen åkte vi till Nybovägen 7 på fest. Det var på nybo 14 av oss på Skidlärarlinjen förra året bodde. Det var härligt att vara tillbaka. Väldigt skumt men härligt. Det kändes konstigt att 14 andra kallade det "hemma" nu, att vi var besök. Men som sagt, skojj att vara tillbaka. Men, iklädda skidkläder och sömniga efter Hoffmaestro-kvällen på byggetkvällen innan, var vi alla trötta och åkte hem rätt tidigt.

Idag tillät jag migsjälv en sovmorgon. Sedan in till byn för reklamationsfärgning av håret. Blev så väldigt mycket mer nöjd den här gången!



Visst blev det bra mamma? =)

Hoffmaestro, jo där var vi. De var bra, men publiken gjorde spelningen till...Hm, ja jag var inte nöjd i alla fall.. Folk var galna och slet sönder vissa klädesplagg, vilket gjorde mig sur och irriterad. Men det var kul att se Hoffmaestro igen. Jag har min drömspelning i minne, första helgen hemma, på Tegel i Täby...Det var härligt..=)

Ikväll väntar middag och filmkväll. Emma, den ängeln, fick Twilight i julklapp, så jag ska rösta starkt för tonårsfilm ikväll! För vi måste vara pigga i morgon, imorgon ska det åkas skidor!

Apropå Åka skidor(jag såg en notis om senare nämd person idag)...Jag och Emma satt och fikade på Banhof innan jag skulle till frisören idag. Och med tavlorna i bakgrunden frågade jag Emma om hon visste vem Mattias Fredriksson var. Hon visste ej, och jag informerade. När vi sedan skulle gå 20 min senare, kommer han in för en kopp kaffe..Lite skojj, liten by, liten värld, skidvärlden...

Nu måste jag äta! Dels för att skafferiet är fullt, dels för att min mage är tom...

Over and out!
Myran

Kommentarer
Postat av: Mimmi

Mycket, mycket bättre :)

Kram & puss

...saknar dig...

2010-01-09 @ 17:12:45
URL: http://wwwaventyrensose.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0