Det är kallt i Åre det här Åre´t...

Även idag är jag hemma och kurerar mig. Fick igår höra av min chef att han inte vill se mig om jag är sjuk...=P Tack för det Rob! Bättre att vara hemma och bli frisk, än att dra ut på det ute i backarna. För kallt är det... Alla stolliftar och gondoler står på grund av kyla. enligt Skistars hemsida är det i Åre idag -30.1 ... Och enligt TvÅre är det just nu -32,9 i Duved!! Därför vill även jag ge cred till alla skidlärare som idag är ute och trotsar kylan, och jobbar med ett leende på läpparna!

(Ja, jag fastnade med tungan...)

Ikväll ska alla till Bygget. Hoffmaestro spelar och jag har varit taggad i veckor...Men..Jag är ju hemma och sjuk..Funderar på att ta bilen in och åka hem igen så fort de spelat klart...

Igår hade vi skidlärarmöte i Rödkullen. Vi som har steg 4 blev tillfrågade om vi har lust att hålla offpist-guidningar. OM jag vill! Informationsmöte på tisdag, inget är bestämt, men att bli tillfrågad var kul, bara det!
Jag räckte även upp handen på att vara festkommité-representant från Björnen, så nu ska vi fixa lite kul personalevent!

Tänkte klä på mig ordentligt och dra mig ner mot byn. Låta min stackars bil stå i stationsgaraget och bli lite varm. Har haft motor-och kupévärmaren på nu i ett par timmar. Men bilen immar hela tiden igen! Fastän vi borstar av skorna jämt. Ge mig tips, hur gör jag för att bilen inte ska imma igen och få frost på insidan?

Jag har idag också pratat med hemmafronten. Mamma, som jobbat alldeles (enligt min åsikt) för mycket i höst, har tänkte varva ner lite i januari, och ska snart komma upp igen. Ska bli härligt! Jag tycker om att ha familjen här uppe... Hon ska få ta med sig lite saker upp. Bland annat min Disneysamling som jag är så stolt över. Jag känner ett otroligt kli i fingrarna, så jag tror jag ska efterfråga mina virknålar och garner också...Jag är på myshumör!

Jag ska nog investera i ett par tofflor idag. Det är häpnadsväckande att jag inte har några här uppe, men å andra sidan har jag hittills trivts väldigt bra i mina ullstrumpor. Men, tofflor it is!

Sist men inte minst, jag har lagt upp lite bilder från kameran... Varsågoda, mest nyårsbilder!


Tomtarna i Björnen!


Cissi var törstig på Nyårsafton


Vi hade nyårspartaj


Lisa och Tore vet hur man skålar på Nyår

Over and out!

Myran

 


Kommentarer
Postat av: Mimmi

Jag och Maya åt oxå glass igår i kylan :)

Mjukglass vid IKEA - första mjukglassen som frusit fortare än jag hunnit äta den. Garanterat droppfri :)

Idag var jag på make over och sedan iväg på massage i 90 minuter (skulle ha varit thaimassage men det gjorde så ont i ryggan att de fick skippa det och ta vanlig oljemassage. Muskelskadan i armen efter vurpan i Högåsen har nämnligen dragit sig vidare till först höger axel/skuldra, sen vänster rygg och nu oxå framtill - jätteömt vid revbenen :(

Sen åt vi på thai restaurang och jag fick en massa smink i de färger de hade använt!

Nu har vi just sett Inglorious Bastards och jag ska strax sova.

Hoppas du fick din stund på Bygget och att du snappt blir fit for fight igen!!

Kram & puss

2010-01-08 @ 00:13:00
URL: http://www.aventyrenso.se
Postat av: Mimmi

JÄTTEROLIGT om det där med offpistguidningen blir av :))

Håller tummarna!!

....snappt???? Var kom DET ifrån??? SnaBBt menade jag ju naturligtvis ;)

2010-01-08 @ 00:15:36
URL: http://www.aventyrenso.se
Postat av: Mimmi

Söndag eftermiddag.

Väntar ivrigt på söndagens rapport :)

2010-01-10 @ 16:07:47
URL: http://wwwaventyrensose.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0